zondag 3 december 2017

Wederom weer wat nieuws

Borduren
Deze week is het borduren wat minder snel gegaan dan dat ik dat eigenlijk wilde, maar ok, je kan niet altijd alles hebben. Desondanks kan ik wel met een gerust hart zeggen dat ik weer wat vooruitgang heb geboekt en een foto mag dan ook niet ontbreken naar mijn idee, dus bij deze.





Kerst
Om heel eerlijk te zijn.... het vieren van kerst is niet mijn meest sterke kant, echter, dat wil niet zeggen dat ik mijn best niet kan doen. Ooit, toen de metalen vuilnisbakken werden vervangen door plastic containers, heb ik de container vuilnisbak van mijn ouders weten te bemachtigen. Al jaren staat 'ie voor bij ons in de tuin, maar nu ik een klein kerstboompje voor bij de voordeur had gehaald, meende ik dat 'ie als kerstboombak prima dienst kon doen en hier het resultaat.
De onbreekbare matte en glimmende kerstballen (Ikea) erin opgehangen en gelijk ziet het er al wat gezelliger uit. Je best doen is ook wat denk ik dan maar.








Lezen
Voor school (vwo 3) moeten er boeken worden gelezen en deze boeken werden goedgekeurd. Het eerste deel werd gekozen als 1 van de boeken waarvan een boekverslag ingeleverd moest worden en omdat kindlief zoooooo benieuwd was naar hoe het verhaal afliep, werden de andere boeken ook gelezen. O zo spannend, maar wel met het verzoek of ik ze ook wilde lezen. En aangezien ik in geen tijden ook maar 1 boek gelezen had, stemde ik ermee in, waarom ook niet. Inmiddels heeft kindlief alle 3 de boeken uit en ben ik met deel 3 bezig en wat zijn ze onwijs spannend. Ik heb zo de neiging om de laatste helft van het boek maar over te slaan en dan maar te lezen hoe het afloopt, maar nee, dat vind ik niet eerlijk. Doorlezen is het motto en dat is echt heerlijk om te doen. een kop koffie of thee erbij en ik vermaak me wel.






Plant verpotten

Eerder dit jaar had ik deze leuke plant gekocht voor in de vensterbank, leuke pot erom heen, een beetje water, voldoende licht en goede temperatuur deed deze mooie plant al gauw uitgroeien tot een echt mega grote plant.

Gelukkig vond ik bij een lokale supermarkt de bloempot uit de vensterbank in een groter formaat, dus dan is de stap snel gezet. De grotere pot gekocht, wat potgrond erbij, de grote plant verhuisd naar de serre en klaar ermee.



Voor de kleine bloempot een nieuwe plant. Heerlijk, het geheel ziet er nu zoveel leuker uit.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten