zondag 17 december 2017

Eerlijk is eerlijk

Bezuinigen op de boodschappen

Vorige week had ik al aangegeven dat ik wilde bezuinigen op mijn boodschappen en dat ik er al veel over had gelezen. Nou, hieperdepiep hoera, na veel lezen ben ik maar gelijk begonnen.
Na het vele lezen heb een x bedrag uit de muur gehaald en wat denk je? De eerste week heb ik het dus gered. Niet dat ik veel geld heb overgehouden hoor, slechts wat muntjes, maar toch.  Geld is geld en alles wat je overhoudt is mooi mee genomen.

Alles wat ik inmiddels aan muntjes heb overgehouden, gooi ik in een bakje en nu lijkt het misschien niet veel, maar na verloop van tijd tikt het best aan en daar gaat het aan het einde van de dag om.









Etentje van manlief zijn werk
Afgelopen donderdagavond een etentje gehad van man zijn werk in Amsterdam. 
We zijn begonnen met een rondvaart door de Amsterdamse grachten, wat heb ik genoten, zooo fijn. 




Vervolgens zijn we vervolgens afgezet bij het restaurant van Ron Blaauw (Ron Gastrobar). Om eerlijk te zijn, ik had me er echt enorm op verheugd. Zelf zouden we dit niet doen, maar als je dan toch de kans krijgt .... waarom niet.
Zoooooo jammer, het viel me echt tegen. De hapjes die we kregen, waren op zich lekker, maar er was duidelijk een gebrek aan duidelijkheid van wat we precies zouden krijgen. Bovendien had dochterlief, die overtuigd vegetarisch eet, een gerecht met kaas gehad..... tja, kaas is niet automatisch vegetarisch, leg dat maar eens uit.











Het etentje begon vrij laat en we gingen dus voor het einde weg, heerlijk richting het hotel. Eindelijk rust. Jammer, maar wel een ervaring rijker.


Albert Cuyp

Op mijn bucket list heb ik een hele lading dingen die ik zeker 1x in mijn leven mee wil maken. zo staat ook de Albert Cuyp er staat op. Ik had er l zo vaak over gehoord, maar nooit gedaan, dit moest gewoon gebeuren.

Terwijl man vanuit het hotel in het hotel in de tram blijft zitten richting het hotel blijft zitten tot aan de Dam, ga ik er halverwege uit en pak een andere tram richting de Albert Cuyp.



Zowieso zit ik nooit in de tram, maar dit keer ook nog eens voor het eerst alleen. Echt heel leuk, maar ook een hele ervaring.

Mijn doel was (stond ook op mijn Bucket list) de Albert Cuyp). Na een tijdje te hebben rondgelopen, toch ook eindelijk wat stofjes gescoord. Bij NN&N stoffen (ook al op de Albert Cuyp 3 lappen stof (van elk 1 mtr) ribbel tricot voor wat shirtjes voor de zomer.

Op zich was ik vroeg op de Albert Cuyp en heb ik zodoende het gevoel dat ik niet optimaal echt overal van heb kunnen genieten, echter, ik ben er wel geweest en daar gaat het om.

Na een heerlijke ochtend genieten, ben ik langzamerhand terug gelopen naar de Dam. Ik was al gewaarschuwd en terecht, wat een roteind lopen. Bijna daar (ik liep in de Kalverstraat) werd ik gebeld met de vraag of ik al in de buurt was .... tijd om te lunchen.


Wat ook op mijn bucket list stond waren het Amstel hotel en het Crasnapolsky hotel. Niet om heel chique te doen, wel om er op zijn minst 1x in mijn leven een keertje een wijntje te drinken. Gewoon, voor het meemaken.

 
Gelijk doorgelopen naar het Crasnapolsky dus en daar samen met mijn gezin lunch gehad, wooooooooooow,  modelletje genieten dus, kan niet anders zeggen.


Wat ben ik toch ook een bofkont ... lunch bij het Krasnapolskyhotel, hier had ik echt geen rekening mee gehouden,  alweeeeeeer wat om af te strepen van mijn bucketlist. Wat heb ik genoten (oprecht), geweldig. Hier had ik zooooooo geen rekening mee gehouden, maar ben desondanks zo blij, niet te geloven.


Creatief zijn
Deze week ben ik amper creatief bezig geweest. Echt heel jammer, maar het is gewoon niet anders. Ik heb wel wat geborduurd, maar  niet voldoende.


Ik had me echt voorgenomen elke dag te borduren, maar dat is niet gelukt, helaas. Ook  had ik het een en ander aan naai opdrachten liggen die ik graag af wilde hebben, maar helaas. het is niet anders.

Vanaf deze week dus echt weer even mijn best doen om weer een beetje op te schieten. Ik had het geheel voor het einde van het jaar af willen hebben, maar dat gaat zo niet lukken.




Manlief is jarig
Hieperdepiep hoera, morgen (18 decenber) is manlief jarig, weer een jaartje jonger.  Gezien de tijd van het jaar doen we er normaal gesproken niet echt wat aan, maar nu hadden we de kans om het wel te doen en moeten we er maar gelijk van genieten.


Gisteren al de slingers op gehangen en vandaag de taart gebakken. Wat onwijs leuk.
Nu morgen het feestje zelf nog met de kadootjes.

3 opmerkingen:

  1. Kaas is wel vegetarisch, maar niet veganistisch.
    Een veganist eet geen enkel dierlijk produkt, dus ook geen kaas. Een vegetariƫr eet geen vlees en geen vis.
    Vandaar dus waarschijnlijk de spraakverwarring in het restaurant.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nee Georgina, kaas is niet automatisch vegetarisch. Er wordt voor de reguliere kaas dierlijk stremsel gebruikt, afkomstig van de lebmaag van een kalf. Als je vegetarische kaas kaas, wilt, zal je hier spexiaal bij de aupermarkt naar op zoek moeten of spciaal bij de kaasboer naar moeten vragen. Dat er verschil is tussen vegetariers en veganisten is mij duidelijk

      Verwijderen
  2. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen