zondag 31 december 2017

Een weekje lekker aanrommelen

De kerst
De 1e kerstdag begint bij ons altijd lekker op tijd. Kadootjes onder de boom, gezellig muziekje aan, een warme bak koffie en onregelmatig eten. Heerlijk, gewoon lekker makkelijk en echt heel gezellig.









De 2e kerstdag is bij ons altijd een kwestie van gewoon doen waar je zin in hebt en dat is prima gelukt. Het scheelt natuurlijk wel dat we dit jaar geen bezoek hadden (we hebben een kleine familie en iedereen had zijn eigen plannen) en dus konden we doen wat we wilden, heerlijk.

Creatief bezig zijn
Deze week eigenlijk niet echt druk geweest met creatief zijn. Wel een shirtje van het Farbenmixpatroon Antonella in elkaar gezet.







Een simpel patroon waar je lekker vlot mee aan kan doorwerken.
En wat Farbenmixpatronen betreft, ik had er zoveel, dat ik uiteindelijk maar eens besloot te kijken welke patronen ik al dan nog wilde houden.





Al gauw kwam ik er achter dat er wel een hele lading weg konden en heb ze dus met een vlot tempo op mp gezet.
Binnen een dag had ik ze verkocht, dus niets te klagen. Hopelijk kunnen ze gelijk in het nieuwe jaar op de post.


Opruimen
En wat opruimen betreft, toen ik eenmaal de patronen op mp had gezet, kreeg ik de smaak te pakken en ben dus na de Kerst verder gegaan met opruimen.
Zo had ik op zolder nog een box met stofjes staan, waarvan ik een deel niet meer gebruiken ga. Te kleine lapjes om voor mezelf nog wat van te maken.



Ik weet dat er een dorp verderop iemand is die kleding maakt voor asielzoekers in een azc een eindje verderop, dus in het nieuwe jaar gelijk de boel maar even afleveren, opgeruimd staat netjes en het is nog een voor een goed doel ook, hoe goed kan het zijn.

Oudjaarsavond
Vanavond wordt het natuurlijk (voor ons tenminste) een lange zit en dus gisteren de laatste boodschappen gedaan voor lekkere dingetjes om op te knabbelen vanavond.



Vorige week had ik al wat dipsausjes gemaakt en ook dit keer kon ik het niet laten weer wat te maken, dus vanochtend al bijtijds begonnen. Net als de vorige keer een honing-mosterdsausje en een bbq sausje. Op dus naar een gezellig en hele veilige jaarwisseling.


En voor iedereen: een fijn uiteinde en een heel gezond en fijn 2018 gewenst!!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten