zondag 10 december 2017

Goede voornemens

Goede voornemens
Vaak heb ik in het nieuwe jaar goede voornemens, maar net zo vaak komen ze niet uit. Echter .... nu  heb ik toch echt de koe bij de hoorns gevat en ben alvast begonnen.

Al regelmatig heb ik mensen gehoord en heb ik artikelen  gelezen (oa op Facebook) van mensen die hun budget maken voor het nieuwe jaar en eigenlijk .... waarom ook niet? Mij lijkt het ook al een hele tijd een goed idee, maar elke keer komt het er niet van, maar nu toch al een goede start gemaakt.
Het budgeteren houdt voor mij met name in het bijhouden van de huishoudelijke kosten.
Na veel te hebben gelezen op internet (en volgens mij ben ik er nog steeds niet klaar mee), ben ik tot de conclusie gekomen dat velen een weekschema bijhouden wat betreft maaltijden betreft. Daar ben ik dus ook mee begonnen en het schema hangt nu vrolijk op de koelkast.


Ook werd er gezegd dat het het handigst is om alle boodschappen in 1 en dezelfde winkel te halen, maar daar kan ik me toch niet in vinden. Na wat grondig onderzoek blijkt toch, in mijn ogen, dat er verschillende prijzen gehanteerd worden in diverse winkels. Mijn conclusie daarbij is dat toch de Liddl en Aldi niet altijd de goedkoopste zijn. Maar goed, smaak combineren met je mogelijkheden en je bent een eind op weg.







Lezen
Afgelopen week heb ik het laatste boek uit een serie van 3 uitgelezen van Kiera Cass. Echt prachtige boeken en ben toch ook tot de conclusie gekomen dat ook lezen, net als borduren, voor mij heel verslavend is.

Gelukkig heb ik mijn e-reader nog liggen, met daarop een heel stapeltje ongelezen boeken, o.a. van Karin Slaughter. Elke avond nog even een stukje lezen, het geeft me een boel rust en voor mij het toppunt van genieten.

Borduren

 Afgelopen week weer zoveel mogelijk momenten genomen om te borduren


Ondanks dat ik niet elke keer lekker kon opschieten (het huishouden gaat ook gewoon door), toch geprobeerd zoveel mogelijk te doen. Langzaam maar zeker komt dit werk wel af. En dan .... door naar het volgende project.


 Afgelopen week is er ook weer druk gewerkt aan de kerstkaarten en daar hoort natuurlijk ook de kerstboom bij. En ondanks dat nog niet alle kerstkaarten helemaal klaar zijn, gisteren toch maar begonnen met het optuigen van de boom.





Even een welkome afwisseling en gisteren was voor mij toch echt de 1e keer dat ik met plezier heb geholpen kerstboom optuigen. Als nu ook de sneeuw blijft liggen tot en met de kerst .... helemaal prima!!!!!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten