zondag 27 januari 2019

Gordijnen serre

Nu ik alweer een week of 2 de gordijnen voor de woonkamer klaar heb, hebben we besloten dat ook de serre maar van nieuwe gordijnen moeten worden voorzien.
De stof voor de woonkamer had ik gehaald bij Kwantum in Lelystad. In de hoop dat ik dezelfde stof ook nog voor de serre kon krijgen, ben ik afgelopen donderdag, samen met ons hondje en voorzien van de juiste maten in spanning opnieuw naar de Kwantum geweest en ja hoor, ik had mazzel. Omdat ik 3 stukken stof nodig had als gordijn, heb ik de stof gelijk op maat (de lengte) laten knippen om mezelf zo een beetje makkelijker te maken.
Om krimpen te voorkomen, heb ik de stof gelijk in de wasmachine gehad, laten drogen en ook gestreken. Gisteren heb ik alle 3 de lappen stof gelijk af gelockt en vandaag ben ik begonnen met het spelden van het 1e stuk gordijn. Zucht, wel een flinke klus, maar zoooooooo voldaan. Ik heb het in mijn hoofd om de gordijnen aan het einde van deze week klaar te hebben en ze dan ook op te kunnen hangen.


Nu ik zo druk ben met het maken van gordijnen is het werk aan mijn diamond painting en toilet tas enigzinds op de achtergrond geraakt. Op zich vind ik dit wel jammer, maar tja, de huishouding loopt ook gewoon door en ik kan tenslotte niet alles tegelijk. Het komt er dus letterlijk op neer dat ik keuzes moet maken. Hopelijk kan ik na komende week weer verder met diamond painting en mijn toilettas. Moet gewoon maar eens kijken hoe het allemaal verloopt. In ieder geval kan ik heel tevreden zijn met mijn vorderingen denk ik maar zo, dus druk maken?Nee hoor, dat doe ik zeker niet, alles op z'n tijd!!!!



1 opmerking: