zondag 29 april 2018

Mijn moestuintje.... en meer

Mijn moestuintje
Kortgeleden ben ik begonnen met mijn eerste stukje moestuin, gebouwd door manlief. Een glazen douchedeur die stond te wachten op hergebruik, diende (en dient nog steeds) als bescherming tegen kou gedurende de nacht. In beide tuintjes heb ik nu, heel netjes in een rij, tomatenplantjes staan. Gelijk met de tomatenplantjes heb ik ook komkommerplantjes gezaaid, maar aangezien ik die iets te enthousiast buiten heb gezet, ging dat helaas niet werken. Ik heb dus met een gerust hart opnieuw gepoot (binnen) en nu dus maar hopen dat het wel werkt.


Afgelopen week heb ik ook mijn 2e tuintje. Deze heb ik voorzien van kippengaas en op een aantal plekken goed vast gezet.


De reden dat ik er kippengaas omheen heb gedaan is dat ons lieve hondje (ruim 4 mnd oud) niet begrijpt dat het moestuintje van vrouwtje niet geschikt is voor hondenpootjes en dat erdoor heen rennen niet gewaardeerd wordt
Boos worden? Nee hoor, geen sprake van, gewoon rekening houden met het lieve beestje werkt prima.

 Ook heb ik inmiddels (ook binnen) zaden geplant voor spercieboontjes. Deze heb ik nog nooit eerder geprobeerd, maar van proberen kan je leren denk ik dan maar.






Veganistische maaltijd 

Afgelopen vrijdag geheel veganistisch gegeten. We zijn begonnen met een lente minestrone (goed gevulde soep) en heb er heerlijk veganistische empanada's bij gedaan. Veganistisch? Nee, absoluut niet eng, vreemd of niet lekker. Juist heel lekker gegeten, het is






Bullet journal
Heel spontaan en enthousiast, ben ik dit jaar begonnen met een bullet journal, die je dagelijks kan bijhouden voor alles wat je graag wilt bijhouden, zoals je financien, je planning voor wat te doen, verjaardagen, nou ja, noem maar op.









 Helaas ben ik er dit jaar iets te snel en ondoordacht aan begonnen, maaaaaaaar, niet getreurd, ik ben nu gewoon overnieuw begonnen en nu alvast voor het nieuwe jaar (2019 dus) en hier het resultaat.
Het leuker en mooier maken komt nog, eerst maar eens de basis op een rij krijgen.









Geen opmerkingen:

Een reactie posten