maandag 2 april 2018

Lang leve de kringloop

Naar de kringloopwinkel
Ondanks dat ik helemaal dol ben op kringloopwinkels, was ik er al in geen tijden geweest, zo jammer. Gelukkig moest ik er laatst toch heen, na een doos vol met herbruikbare leuke dingen. De kringloopwinkel bij ons op het dorp is niet al te groot, echter, wel heel leuk. En nadat ik een volle doos had afgeleverd, wilde ik toch ook nog even in de winkel kijken en ja hoor, gelijk raak en heb dus leuke dingen gescoord.

Zo kwam ik een leuk houten paars vogelhuisje tegen. Nu ik toch al een leuk paarse hangmand had liggen voor wat gezellige plantjes, vond ik dit vogelhuisje prima passen.


Vervolgens zag ik ook dit leuke zomerse spijkerjasje tegen en bovendien ook nog in mijn maat, hoe geweldig kan het zijn. Zoiets laat je volgens mij dan ook niet hangen. Voor een habbekrats dus goed geslaagd.









 Kringloopwinkel in Dronten
Omdat ik nog niet exact had gevonden van wat ik precies zocht, ging ik een week later naar de kringloopwinkel in Dronten. Ook daar vond ik niet waar ik nu voor naar de kringloop ging, echter ik kwam niet met lege handen thuis.

Zo kwam ik een hele leuke gieter en een bakje met stevige hengsels tegen en jawel hoor, beiden in het paars, hoe is het mogelijk.
Dezelfde week heb ik dus maar gelijk wat mooie plantjes gekocht om het geheel af te maken en ook dat was natuurlijk wel even een foto waard.




Daarnaast heb ik er ook nog een leuke theepot gescoord. Ik heb in de achtertuin nl een leuk zwart metalen rek staan, maar wel erg leeg. Op Pinterest had ik een theepottenverzameling voor buiten gezien en vond dit zoooo geweldig leuk staan, dat ik dat zelf ook graag wilde en hier dus het resultaat van de 1e theepot die ik heb gescoord. Ik twijfelde in 1e instantie wel, omdat er een klein stukje af was van de pot zelf, maar ja, je kan uiteindelijk niet alles hebben en ik vond de theepot zo schattig, dat de kleine beschadiging er bij n het niet valt.

Kringloopwinkel in Emmeloord
De kringloopwinkel in Emmeloord is bij mij helemaal favoriet en daar was ik al helemaal in geen tijden geweest, dus toen ik afgelopen zaterdag de kans had om ook daar even rond te kijken, ben ik er gelijk heengegaan en ook hier niet met lege handen weggegaan, ondanks dat ik ook hier niet alles kon vinden van wat ik zocht.

Zo zag ik deze melkkan, welke ik ook op het rek buiten kan zetten, helemaal blij ben ik ermee.


 Deze waxinelichthouder viel ook gelijk in de smaak en kon het dan ook niet laten 'm mee te nemen. In het toilet beneden heb ik een spiegel hangen met een soortgelijk frame en deze vond ik helemaal passend, ben er echt helemaal blij mee.




Last but not least, zag ik deze 2 hele schattige kleine vaasjes en ook daar was ik gelijk verliefd op en laten we eerlijk zijn, voor de prijs bij een kringloopwinkel hoef je het vaak niet te laten. Aangezien ons toilet helemaal blauw is geschilderd (ja, de muren dan he), vond ik de kleuren van deze vaasjes zo passend en verfrissend, dat ik deze ook absoluut niet kon laten staan. Inpakken en wegwezen dus. Ik wil hier nog graag een paar kleine nepbloemetjes in hebben, maar aangezien dat geen haast heeft, komt dat vanzelf

En terugkijkend kan ik denk ik zeer tevreden zijn over mijn aankopen. Nu nog de dingen zien te vinden die ik niet kon vinden, maar toch wel dolgraag wil hebben: een leuke bruin houten tafel voor in de serre en een leuke kast om kleine dingetjes in te zetten.
En waar komt dat dus op neer? Precies, gewoon blijven zoeken!!!!!!!




Geen opmerkingen:

Een reactie posten