zondag 8 april 2018

Mijn nieuwe moestuintje

Mijn nieuwe moestuintje

Tomaten
Een paar weken geleden begon ik met het zaaien van tomatenplantjes. Zo spannend. Bij de Welkoop had ik een speciale zaaibak gehaald en ook speciale grond (waar ik me in had laten adviseren).
Na een eerste poging wat zaaien betreft, was ik niet geheel tevreden, echter, er waren zaadjes genoeg, dus heb ik een nieuwe poging ondernomen.

 Een beetje geduld erbij en warempel, de plantjes begonnen langzamerhand op te komen, hierbij dus het resultaat. Met het advies erbij van de overbuurman, heb ik de plantjes allemaal verspeend, met andere woorden 1 plantje per bakje. Helaas had ik geen kleine potjes zoals geadviseerd, maar goed, volgens mij mag dat de pret niet drukken. Ook heb ik 2 bakjes gecreerd van een plastic douchegelfles. Het gaat er tenslotte om dat het werkt.

Zolang het 's nachts nog te koud is om de plantjes dag en nacht buiten te hebben, staan ze met z'n allen nog lekker warm binnen. Het advies is om over ongeveer 2 weken de plantjes buiten te zetten en ik ga ervan uit dat tegen die tijd de plantjes wel wat groter en sterker zullen zijn.

Komkommers

Nu de tomaten verspeend zijn en dus in kleinere potjes staan, kon ik de zaaibak opnieuw gebruiken. Omdat ik komkommer ook wel lekker vind en het makkelijk te verbouwen lijkt te zijn, heb ik dus ook gelijk maar een zakje zaadjes voor komkommers gepoot. De zaadjes voor de komkommers zijn beduidend groter dan die van de tomaten en zoals ik las op internet, groeien ze hard en dat bleek ook duidelijk. Een paar dagen geleden heb ik de komkommers gezaaid (zie foto hieronder), nu zijn de komkommers al bezig op te komen, zo leuk om te zien.


Een hele lieve en handige wederhelft
Toen ik manlief vertelde dat ik zelf tomatenplantjes wilde gaan kweken, besloot hij om voor mij een mooie kweekbak te maken en hier het resultaat.
Afgelopen vrijdagavond zijn we materiaal gaan halen bij de Gamma en heeft manlief het hele weekend keihard gewerkt om mijn huisje klaar te krijgen. Ik ben zo trots op hem en zo dankbaar dat hij dit voor me heeft gedaan. Nu moet het wel goed komen met mijn groentetuintje, alleen al voor mijn man omdat hij zo  hard heeft gewerkt.

Wil je ideeen opdoen? Ben je niet helemaal zeker om het ook te doen of wil je graag plantjes delen? Laat even een berichtje achter, samen je tuintje hebben is volgens mij echt veel leuker.

Fijne zondag nog!!!!!!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten