zondag 12 november 2017

Van alles en nog wat

Sokken breien
Nadat het sokken breien toch een flinke periode heeft stil gelegen, ben ik er gisteren toch maar weer eens aan begonnen. Er lagen 2 paar sokken half afgemaakt te wachten op de finishing touch. Gisteren toch maar weer eens naar mijn lieve overbuurvrouw Hennie geweest, want laat ik eerlijk zijn, zonder haar hulp komt er geen sok af.



 Naast 2 sokken ook maar weer pen en papier meegenomen om ervoor te zorgen dat ik alle sokken uiteindelijk kan afmaken en ook weer met nieuwe sokken kan beginnen.
En om heel eerlijk te zijn, sokken breien blijft leuk, waaaaaaaaant, ik ben ondertussen ook begonnen met borduren, jawel, je leest het goed, borduren en nee, dat is niet alleen voor ouwe mensen.


Borduren
Jaren geleden heb ik echt lekker veel geborduurd, maar de laatste jaren heeft naaien het borduurwerk overgenomen en bleef al het borduurgaren en alle borduurstof in de dozen liggen.
Uiteindelijk wilde ik wel wat anders en zocht een leuk pakket uit. Ik heb er zooooo veel liggen en wat dat betreft is mijn smaak niet veranderd sinds ik er ooit aan begon, dus kiezen was niet moeilijk wat dat betreft.

Eerder deze week ben ik aan het patroon (linkerfoto) begonnen en elke keer weer een beetje gedaan. Langzamerhand wordt het dus wel wat. Wel is zeker dat het een kwestie van geduld is, maar het is ook zoooooo leuk om te doen (vind ik dan he).














11 november
Gisteren was het natuurlijk weer 11 november en bij ons houdt dat in dat er kinderen van de basisschool langs komen met een (liefst met zelfgemaakte) lampion. Zodra ze hebben gezongen, verdienen ze natuurlijk ook wel wat lekkers. Maar ja, je laat ze natuurlijk niet in het donker staan, dus ...... daar hoort een creatieve oplossing bij.
Na 2 blikjes groente te hebben leeggegeten,  heb ik er gaatjes in geboord, ze voorzien van een basis grondlak (spuitbus) en vervolgens een witte lak (wederom een spuitbus) eroverheen.

Zoveel creatieve ideeen in m'n hoofd, ik wil echt alles tegelijk doen, maar helaas, dat gaat niet.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten