zondag 19 november 2017

Borduren, lekker eten en een shirt voor beer




Woensdag
Het schijnt dat verandering van spijs doet eten, dus dat moeten we dan maar eens proberen. Bij een uitgebreide AH in de buurt kwam ik een aantal kaartjes tegen met lekkere recepten Een ervan is het recept van een ovenschotel en laat ik nu helemaal dol zijn op ovenschotels. Makkelijk van te voren 

klaar te maken en veel leuke combi's mogelijk.

Bijschrift toevoegen






Vandaag wordt het een gehaktschotel met een dakje van zoete aardappel. Omdat wij thuis met regelmaat vegetarisch eten, wordt het gewone gehakt dus vervangen door vegetarisch kruimgehakt. De zoete aardappelblokjes komen uit de vriezer en heb ik werkelijk nog nooit gehad, laat staan geprobeerd, dus een kwestie van proberen






Diepe zucht, gelukkig, we waren allemaal tevreden over het recept. Deze gaan we zeker nog een keer doen. Zo fijn als je iets nieuws probeert en dan ook nog een goed resultaat hebt, helemaal fijn.


Een shirt voor beer

Nu het in het geheel toch wat frisser wordt, wil beer ook wel graag wat kleding, dus aan het begin van de week maar begonnen met een shirt. De basis van het shirt komt van een oud shirt van mijzelf. Ik had beer het shirt laten passen en ja hoor, precies zijn maat.





Vandaag dus eindelijk tijd om te lussen. Beer houdt ervan om er netjes uit te zien en tja, dan moet er dus netjes gewerkt worden. Ik heb mezelf het doel gezet om uiterlijk zaterdag het shirt af te hebben, dus als ik er elke dag een beetje aan werk, dan komt het vast goed.


Het shirt zit grotendeels in elkaar. Nu alleen nog een boordje voor de hals en de zoom in de boord en de mouwen naaien en het shirt is klaar. Ik had geplanned het shirt afgelopen week al af te hebben, maar ben te druk geweest met andere leuke dingen, dus deze week maar even flink doorwerken.





Vrijdag

Vandaag weer een nieuw recept geprobeerd en wel Marokkaanse  rode linzensoep. Helaas vond mijn gezin de soep iets te pittig. Zelf houd ik daar wel van, maar goed, smaakjes verschillen en daar doe je gewoon niks aan. En aangezien ik weggooien werkelijk heel jammer vindt, is het in porties in de vriezer gegaan voor een volgende keer. 

Borduurwerk

De hele week heb ik beetje bij beetje zitten borduren, zo lekker relaxed, ik kon gewoon niet stoppen. Beer was hier helaas de dupe van, maar belofte maakt schuld en zoals eerder al vermeld, het shirt komt deze week af.



Borduren neemt bij mij een boel tijd in beslag, maar vind het echt heerlijk om te doen, echt verslavend, met name als je beetje bij beetje resultaat zien..



Geen opmerkingen:

Een reactie posten