zondag 12 mei 2019

Het afmaken van projecten

Helaas wil ik nog wel eens de neiging hebben met een project te beginnen om het vervolgens niet af te maken. Ik vind het zelf een hele vervelende eigenschap, maar ja, wat doe je eraan? Het enige wat ik kan bedenken, is de boel weer op de rit te krijgen en het een en ander af te maken voordat je met iets nieuws begint. Zo gezegd en gedacht, zo gedaan.  Echt al heeeeeeeel lang geleden (voor mijn gevoel dan) begon ik met een leuk project diamond painting, mooie kleuren, mooi onderwerp. Helaas kwam dit project in een hoekje te liggen. Om 'm uiteindelijk toch een keertje te kunnen inlijsten, besloot ik er elke dag een klein beetje aan te werken en het effect is duidelijk zichtbaar: sinds een week ben ik, door er elke dag wat aandacht aan te besteden, al behoorlijk opgeschoten. Het resultaat mag er tot nu toe zijn en nu ga ik ook net zo lang door tot het af is. De lijst ligt al klaar, dus dat moet gaan lukken.



Ook had ik sinds jaar en dag een leuke, maar ook ietwat kinderlijke toilettas. Tijd voor verandering dus. Dit project lag ook al een hele poos te wachten om afgemaakt te worden.  De buitenkant is van stevige spijkerstof, de vrolijk uitziende binnenkant is van een praktische vochtbestendig stofje. Voordat ik alles aan elkaar en dicht naaide, heb ik overwogen om de binnenkant te voorzien van een paar zijvakjes, maar heb dat toch bewust niet gedaan. Inmiddels heb ik bedacht om van een, inmiddels te groot geworden spijkerbroek een soort pennenzakje te maken voor make up artikelen en de toilettas zelf te voorzien van creme, tandpasta, tandenborstel, deodorant e.d.

Ondanks dat ik de toilettas en het diamond painting in de maak had liggen, begon ik vrolijk met een lekker vest van een duits merk, welke ik vervolgens ook maar heel makkelijk liet liggen, zucht. Je zou toch ook werkelijk moe worden van jezelf (en in dit geval werd ik dat ook).
Na goed overdenken, heb ik eerst de toilettas afgemaakt, vervolgens het vest (met capuchon en dubbele fleece) afgemaakt en n ben ik dus nog bezig met het diamond painten.



Inmiddels heb ik ook een aantal nieuwe projecten in m'n hoofd:
* lekkere trui van fleece die ik nog over heb van stof van m'n vest (foto hierboven)
* etui voor m'n make up voor in m'n toilettas
* leuke jurkjes voor de zomer (maw de kast met leuke stofjes leeg maken)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten