woensdag 17 oktober 2018

Bezig met nieuwe kleding

Een zacht kussen voor Rosie
Tijdens het stoffenspektakel had vriendin Hanneke heerlijk zachte stof gescoord, helemaal super Gelukkig was ze zo lief een flink stuk met me te delen.
Vervolgens heb ik voor een habbekrats een lekker kussen gekocht en, dankzij mijn, voor mij nieuwe, industriele naaimachine, met een vlot tempo een heerlijk zacht kussen voor Rosie genaaid.

De eerste trui sinds eeuwen
In de Knip van september 2015 kwam ik een lading leuke patronen tegen, welliswaar simpel, maar toch.... Zo kwam ik dus bij deze trui (rechtsonder) om mee te beginnen. Ik had een hele poos niet echt achter de naaimachine gezeten en dit is dan zo'n lekker makkelijk model om mee te beginnen. De stof hiervoor vond ik helemaal geweldig. Het is nl een dubbele fleece, aan de ene kant een wat donkerder groene fleece, aan de andere kant de lichtere kleur en gelijk maar een combi van gemaakt.


In dezelfde Knip Mode staat ook een leuk patroon van een simpel jrukje, dus die heb ik ook gelijk maar uitgekni;t. De stof hiervoor is een iets dikkere, donkerlbauwe tricot die ik op de lokale markt heb gekocht, wel ietsjes duurder dan op het stoffenspektakel, maar alsnog niet extreem duur.

Om eerlijk te zijn ben ik echt een typetje om lange broeken te dragen, maar ik merk al een hele tijd dat ik elke keer mijn broeken aan het optrekken ben, omdat ze van mijn middel zakken, zooo vervelend. Vandaar dat ik meende me maar eens aan jurkjes te moeten wagen. Bij dit model heb ik wel de coupenaad enigszins veranderd, daar 'ie voor mij iets te hoog zat.


 Farbenmixpatroon Wangerooge
Waarom het zo is, weet ik eigenlijk niet, maar het Duitse Farbenmix (losse patronen) heeft voor mij toch leuke patronen, zoals deze trui Wangerooge. Om eerlijk te zijn heb ik het patroon nog nooit geprobeerd, maar omdat ik toch wel aan wat nieuwe truien toe ben, vond ik dit patroon wel de moeite waard om te proberen. De stof is niet al TE dik, maar voor een wat koelere dag, is het een heerlijke stof. Nu nog de tijd om alles in elkaar te naaien, maar ook dat komt vast wel goed.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten