woensdag 27 september 2017

Lekker crea bea

Soms wil je wel eens wat anders ..... ik tenminste wel. De groen met beige en creme placemats die ik al een jaar of wat geleden had gemaakt begonnen wat minder mooi te worden. In de kast kwam ik de stof met roze rozen tegen die ik ooit ergens in Engeland heb gekocht, vraag me niet waar, ik weet het echt niet meer. Wel weet ik dat ik deze stof gelijk mooi vond voor de nieuwe placemats.


Knippen en spelden ging gauw genoeg .... echter ..... de moeite nemen om achter de naaimachine te gaan zitten  en om het geheel af te maken lukte me minder. Toch vandaag de boel maar eens afgemaakt en ......... ta da da daaaaaa, ze zijn af. Ondanks dat we met zijn 3en zijn thuis, heb ik er 4 gemaakt. Altijd handig er 1tje extra te hebben voor in de was of voor als er iemand aanschuift.


In mijn vorige bericht had ik al aangegeven dat ik het breien heb (her) ontdekt, wat een heerlijk werk. Voorheen heb ik al wel rechte lappen (sjaals e.d.) gebreid, maar aan sokken had ik me nog nooit gewaagd, maar nu lekker wel. Een relatief klein project, waarmee je desondanks wel oneindig kan varieren. De sok die in de maak is van het paars met groen, grijs en wit (hier links op de foto) heb ik al zoooooo vaak uitgehaald. Ondanks duidelijke en goede uitleg van de (over)buurvrouw lukte me het maar niet om het goed voor elkaar te krijgen. Uiteindelijk, na 'm wel duizend keer te hebben uitgehaald (nou ja, zo ongeveer dan), is het me dan toch gelukt en ben ik regelmatig even een rondje aan het breien. Deze sok brei ik met naald no. 3 zoals aangegeven op de rol om het garen heen. Het garen was wel even wennen, maar het komt goed en dat is het belangrijkste.






Van het roze met grijs gemeleerde garen, welke ik op naald no. 2,5 brei, had ik al snel de smaak te pakken. Dit garen breit wat fijner en de sok in spe werd al gelijk opgeeist door kindlief en ja, waarom ook niet.










Voor het breien van de hak en het voetgedeelte heb ik nog uitleg nodig, maar daar ga ik niet wakker van liggen. Gewoon even de straat oversteken, bij de buurvrouw aanbellen en alles komt goed



Geen opmerkingen:

Een reactie posten