dinsdag 9 mei 2017

Zowel het shirt als het tuniek hingen al een tijdje klaar om op m'n blog te zetten, het kwam er alleen ff niet van. Nu eindelijk de kans even genomen. Beide creaties zijn van hetzelfde patroon uit de Knip Mode van april 2015. Het tuniek is dus gewoon de verlengde vorm van het shirt. De stof van het shirt had ik eigenlijk al jaren in de kast hangen en heb het gebruikt als proefmodel van het shirt en maar goed ook. Met name de hals is te wijd voor mijn gevoel en had ook een ongelukje met de lockmachine gehad, gruwel. Shirt is dus niet echt goed gelukt, helaas. Nou ja, als werkshirt of zo kan 'ie thuis altijd nog wel eens gedragen worden.
De stof voor de tuniek heb ik op de markt gekocht, een ietwat dikkere, mooi vallende tricot. Ik was gelijk verkocht.



Omdat ik niet de allerlangste ben heb ik het tuniek bij nader inzien moeten inkorten. Na een aantal keren passen, in de spiegel kijken en het thuisfront om advies vragend, is het tuniek volgens mij uiteindelijk goed gelukt, helemaal tevreden dus. 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten