zondag 2 december 2018

Een planning kan geen kwaad

Een planning kan geen kwaad

 Al weken lang heb ik allerlei plannen in m'n hoofd, maar ja, waar moet ik nu beginnen. Gewoon .... bij het begin en voor mij is dat het maken van een planning, puur voor het overzicht en een beetje rust in m'n hoofd.


Een trui en een jasje

Na het maken van de planning (incluis een aantal van mijn maten), maakte ik me eerst een simpele trui (Wangerooge van FM). De trui was vlot klaar en ik kreeg langzamerhand weer de smaak van creatief bezig zijn te pakken, na een wat dat betreft, saaie periode.


Vervolgens bedacht ik dat het leuk zou zijn om eens iets te maken wat ik nog nooit eerder had gedaan en dat werd dus een blazerjasje. Na eerst het patroon te hebben uitgetekend, heb ik het patroon aangepast op mijn maten en kon ik gaan knippen en naaien.
Ik heb me gelijk voorgenomen elke dag een klein beetje creatief te zijn, om zo te voorkomen dat ik alleen maar bezig ben met mijn huishouding (wat absoluut niet mijn ding is, maar een noodzakelijk kwaad, zucht). Op deze foto (rechts boven) is het nog niet zichtbaar, echter de kraag zit er deels op en ook de mouwen zijn inmiddels op lengte gemaakt. Nu de kraag nog aan de binnenkant vast zetten en de draadjes eruit en het jasje is klaar.



Een volgend project

 Keuzes maken is niet altijd mijn sterkste kant en in dit geval al helemaal niet. Nu wordt ons lieve hondje (Rosie) volgende week 1 jaar jong en tja, daar hoort natuurlijk wel een leuk kadootje bij. Zelf dacht ik aan een leuk speelkleed en dan natuurlijk wel zelf maken, want dat is wel het allerleukst (vindt ik zelf). De foto links is een voorbeeld van iets waar ik aan zit te denken.

De foto rechts onder is van stof (de roze en de gebloemde stof) die ik recentelijk heb gekocht om een toilettas van te maken, ook dat lokt enorm. Al vertellend denk ik dat ik met de toilettas begin, daar ik voor het speelkleed eerst nog lekkere zachte stof bij elkaar moet zien te sprokkelen. Op FB dus maar eens even gaan vragen om restjes fleece, badstof, oude zachte truien ed om daar wat leuks mee te doen. Gaat vast goed komen. Heb zin in de uitdagingen. Ook wil ik nog gordijnen maken, maar dat is denk ik een leuk project voor in het nieuwe jaar.


1 opmerking:

  1. klinkt goed en je jasje ziet er goed uit mooi stofje ook.
    en verder mooie plannen dus ben benieuwd

    BeantwoordenVerwijderen