zondag 14 januari 2018

Creatief bezig

Repareren van een broek
Eerder deze week kwam de buurman met een kapotte broek en de vraag of ik 'm kon repareren. Na goed overwegen meende ik het wel te kunnen doen en waarom ook niet.
Nadat manlief me had geholpen met het repareren van mijn lokcmachine (gebroken naald en het voetje welke ik niet kon terugplaatsen) was de broek vervolgens snel gerepareerd.

Zowel aan de binnenkant en de buitenkant (precies rond het kruisgedeelte) een stukje spijkerstof van een andere, oude, broek genaaid na te hebben afgelockt. Gelukkig is het resultaat naar tevredenheid en daar gaat het om.

Vervolgens wordt ik verrast met een mooi vest door de buurvrouw. Het blijkt een wollen vest te zijn en tja, als je daar niet tegen kan, dan is dragen geen optie. Gelukkig kan ik er wel tegen en nu dus alleen nog mijn best doen om er een leuk shirtje onder te vinden en ik ben er klaar mee. Een kwestie van verwend worden dus. Echt helemaal blij ermee.


Een lekkere fles wijn
Door de buren aan de andere kant ben ik ook al lekker verwend. Afgelopen week kwam de pakketbezorger met pakketjes voor de buren. Voor de grap zei ik dat de buren mij maar eens moesten gaan betalen voor het aannemen van pakketjes. Ik had er tenslotte al een paar keer eerder wat aangenomen, maar ja, ik denk dat je dat gewoon doet als buren.


 Na samen afgesproken te hebben dat op het afleverbriefje maar een flesje wijn moest staan als beloning, kreeg ik het vervolgens ook nog. Niet bewust, maar wel heeeeeel lief. We blijven gewoon pakketjes aannemen als het nodig is.

Tuniek op proef
 In een eerder schrijfsel had ik al aangegeven dat ik een tuniek (Amalia van Farbenmix) voor mezelf wilde maken.

 Omdat bij nader inzien de maat die ik in eerste instantie had uitgezocht (XL) toch te groot bleek te zijn, ging ik naar een maatje L. De strepen van voor- en achterpand liepen zodoende niet meer mooi in elkaar over en besloot daarom de tuniek maar als proefmodel te gebruiken en aan pop te doneren die er wel blij mee was. Over de afwerking van het halsbeleg en het mouwbeleg ben ik voor dit proefmodel niet geheel tevreden, echter, ik denk dat ik nu wel weet waar de foutjes en oneffenheden zitten, dus zodra ik voor de echte tuniek ga, komt het vast goed.



Wat het tuniek voor mezelf betreft, heb ik vorige week een leuk stofje gescoord op MP en nu het proefmodel geheel klaar is, hoop ik vandaag of morgen met het tuniek voor mezelf te kunnen beginnen.

Het enige wat ik graag wil veranderen is de coupnaad in het voorpand. Ik vind 'm iets te laag zitten en om het allemaal toch zo mooi mogelijk te krijgen moet ook de coupenaad op de juiste plek zitten naar mijn mening. Op naar de volgende ronde dus.

1 opmerking:

  1. Heb hier ook twee van die broeken liggen denk dat ik ze volgend weekend maar eens repareer.
    Altijd leuk om iets te krijgen, en dat shirt komt er ook wel of een leuke tuniek maken voor eronder.
    Jammer dat de strepen niet meer doorlopen maar ja hij is nu wel draagbaar dat is toch ook wel belangrijk.
    Leuk stofje ben benieuwd.

    BeantwoordenVerwijderen