woensdag 12 december 2018

Jasje is af, dus door met volgende projecten

Blazerjasje is af

Toch al een tijdje geleden begon ik met dit blazerjasje. Ik had me zo voorgesteld er elke dag aan te werken en op zich ging dat goed, totdat ....... tja ....... ik de kraag aan de binnenkant met de hand moest afwerken. Als ik dus iets absoluut niet leuk vind, dan is het iets met de hand naaien. Voor mij dus een reden om het een tijdje te laten liggen, maar toch, het zat me uiteindelijk niet lekker. Het jasje bleef maar liggen en uiteindelijk begon het me te irriteren. Toch maar naald en draad gepakt, een bak koffie erbij en klaar ermee. 


Toilettas

Nu het blazerjasje eindelijk af is, bedacht ik dat het tijd werd om met het volgende project te beginnen. Nou ja, 1 project, het komt er domweg op neer dat ik 2 projecten tegelijk heb aangepakt. Ik had me toch echt voorgenomen om project per project af te werken, maar ja, ben er toch ingetuind. Ging dus niet lukken. Om te beginnen had ik bedacht mezelf een nieuwe toilettas te maken. Stofjes uitgezocht, besteld ( samen met een passende rits). De binnenstof is vrolijk gebloemd (waterafstotend). De buitenstof is jeans en tja, stiekem toch wel heel erg saai en daar moet natuurlijk eens goed over nagedacht worden. Verder dan het verstevigen van de buitenstof ben ik daarom ook nog niet gekomen, want laten we eerlijk zijn, zolang je nog overal bij kan en de hele zwik dus nog niet in elkaar hebt genaaid, kan je dus ook nog overal heel makkelijk bij en omdat ik nog niet helemaal zeker weet hoe ik de buitenkant wil pimpen, ligt het te wachten op creativiteit. Echter niet getreurd, het komt vast goed. Lang leve internet (en in dit geval Pinterest).



Diamond Painting

Al een hele tijd had ik nog een diamond painting project liggen om mee te beginnen (ondanks dat mijn 1e 2 projecten nog niet eens zijn ingelijst doordat ik nog steeds geen leuke lijst heb kunnen vinden, maar dat terzijde). Heel simpel gezegd dus, begon ik heel crea bea met het diamond painting project, maar kwam er al vlot achter dat het toch wel handig is om fatsoenlijke zakjes te scoren om te nummeren en met name om overzicht te houden. Wanneer je niet uitkijkt, dan is het binnen de kortste keren een minder prettige zooi en is het overzicht vlot verdwenen. Zakjes waren vlot gescoord, dus nu in alle rust alles netjes in de nodige zakjes doen en dan pas verder met het project. Om heel eerlijk te zijn, ik vind het diamond painting echt heeerlijk om te doen, maar kan het toch niet echt uren achter elkaar volhouden (alleen al door een gebrek aan tijd, maar dat is wat anders). Vandaar dat ik het ook zo leuk vind in dit geval met 2 projecten tegelijk bezig te zijn

Geen opmerkingen:

Een reactie posten