Follow by Email

woensdag 12 oktober 2016

Weer wat leuke shirtjes verder



Eind september op het stoffenspektakel  in Zwolle een aantal leuke stofjes gescoord. Een goede reden om  eindelijk weer eens flink aan de slag te gaan na een poosje weinig naaiwerk uit m'n vingers te hebben gekregen. De aqua blauwe stoffen (waarvan 1 met een werkje) heb ik gebruikt voor het shirt Quiala (Farbenmix).





Omdat beide stoffen als coupon werden verkocht, had ik nog precies genoeg over om er het mouwloze shirt Amrun (ook Farbenmix) uit te halen.




De grijs met zwarte tricot had ik nog liggen van het stoffenspektakel van vorig jaar en omdat ik toen eigenlijk niet kon besluiten wat ik er van wilde maken, heb ik 'm laten liggen tot later. Nu echter het shirt Quiala zo leuk was gelukt, wist ik gelijk dat de grijs met zwarte stof daar ook geschikt voor was.



De blauwe stof met witte blaadjes vond ik gelijk zooooo gaaf dat ik daar ook ruimschoots voldoende van heb gekocht om er 2 shirtjes uit te halen. Het ene shirt (foto links), is wederom het mouwloze shirtje Amrun. Heerlijk om dit soort shirtjes al klaar te hebben liggen voor volgend voorjaar. Voor het shirtje hieronder op de foto heb ik een oud en afgesleten shirtje als patroon gebruikt. Het betreffende shirt eerst uit elkaar gehaald, op papier een patroon van gemaakt, aangepast en voila, hier het resultaat.


Al met al zeker goed geslaagd met stof en eindresultaat. Nu maar eens rustig op zoek naar een volgend patroon en eens kijken wat ik nog voor een leuke stof ik erbij kan vinden.





Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen