Follow by Email

dinsdag 18 oktober 2016

Met het verkeerde been uit bed

 Ondanks dat het me gelukkig zelden overkomt, ben ik vanochtend met het verkeerde been uit bed gestapt, bah, bah, bah, bah. Die heerlijke warme douche, dat lekkere ontbijt en een door mijn wederhelft met liefde gezette koffie, hielpen maar niet om die donkere donderwolk boven mijn hoofd te doen verdwijnen.

Gruwel, dan maar buitenlucht happen, dat schijnt ook nog wel eens te helpen en ja warempel. M'n fiets gepakt, wat geld mee en heel bewust naar de kringloopwinkel gegaan om stofjes te scoren. Binnen 10 minuten perfect geslaagd en nog geen € 5,00 verder (voor € 4,75 welgeteld) en heb m'n fietsmand volgestopt met wat mooie lapjes. Zo kon ik dus met een tevreden gevoel naar huis. Wat een heeeeeeeerlijk gevoel. Die vervelende donkere donderwolk is verdwenen en blijft hopelijk de hele dag weg.

Het grijze giletje, iets waar ik al een hele poos naar op zoek was, hing op een paspop te wachten om door mij meegenomen te worden. Helemaal blij, het eerste item is binnen.

De blauwe ietwat steverige stof werd net precies binnen gebracht en ook daar was ik naar op zoek. De rode stof met gekleurde bloemen had ik al eerder bij de kringloop gescoord en wil die gebruiken om een leuke lappendeken (voor de sier) van te maken. Maar ja, bij gebrek aan passende stofjes bleef 'ie liggen. Nu nog rustig aan op zoek naar een lap gele en een lap heldergroene stof en het project van de lappendeken kan beginnen.


De blauwe stof met brede strepen kon ik eigenlijk niet laten liggen (€ 0,75 p/mtr). Na recentelijk de bijkeuken en toilet te hebben voorzien van een mooie blauwe verf, had ik bedacht dat het toilet wel een leuke knuffel kon gebruiken. 


Als laatste de grijze, dunne  tricot ook nog meegenomen. Bij thuiskomst werd deze al gelijk als saai bestempeld, maar dat geeft niet. Het is echt zo'n lekker dun stofje voor een (mouwloos) shirtje op warme zomerdagen. En ach, saai kan je altijd nog pimpen en dan is het acuut minder saai. Ja toch?




Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen