Follow by Email

vrijdag 19 februari 2016

Nieuw te maken kleding in aantocht

Even geleden al begonnen met opruimen in mijn hobbyhoekje op zolder en tja ... bij het tegenkomen van wat leuke stof kon ik het toch niet nalaten er leuke patronen bij uit te zoeken. En omdat ik het haken toch wil afwisselen met wat naaiwerk, heb ik besloten het leuke werk af te wisselen met het leuke werk. Geen slecht idee dacht ik zo.






Voor het shirt dat ik in gedachten heb (24d uit de KnipMode no. 7 van 2005), gebruik ik wat reststof, omdat ik geen ervaring heb met het maken van een V-hals en niet gelijk mijn goede stof ervoor wil gebruiken. Bovendien is de rode en bijpassende stof wel gelijk lekker vrolijk voor de zomer.





Omdat ik deze winter eigenlijk elke keer weer met dezelfde heerlijke truien loop, wordt het onderhand toch wel tijd om er nog een trui bij te maken. Deze ga ik maken uit de KnipMde no.  9 van 2015 (patroon 4), een lekkere sweater. Deze had ik al een keer eerder gemaakt, maar dan in een korte versie. Nu wil ik het patroon iets verlengen. Met name op de fiets wil bij mij zo'n kort truitje nog wel eens iets omhoog kruipen en is dan toch wat koud in de rug.








Nu heb ik ook nog een leuk patroon van een lekkere bodywarmer en een leuke zomerbroek gevonden, waar ik eigenlijk ook dolgraag aan wil beginnen, maar alles op zijn tijd en eerst eens met deze werkstukken aan de gang.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen