Follow by Email

dinsdag 15 juli 2014

Farbenmix shirtjes

Voor de vakantie ben ik met 2 Farbenmixshirtjes begonnen en, gelukkig, heb ik ze ook vrij vlot af kunnen maken. De eerste die ik af had was Undine. Daar ik normaal gesproken altijd een maat L uitknip en deze in maat M/L ook te maken viel, meende ik dat ik in dit geval beter de XL/XXL kon uitknippen. Na zowel op papier als op stof het patroon uitgeknipt te hebben, kwam ik al gauw (na het naaien van de schoudernaden) tot de ontdekking dat de maat XL/XXL voor mij verreweg te groot uitviel.
 
Undine
Schoudernaden losgehaald en opnieuw begonnen. Het papieren patroon en vervolgens de stof aangepast naar maat M/L en dit ging prima. Goed nadenken en van te voren eerst het patroon opmeten was dus beter geweest: meten is weten. Gelukkig is het shirt wel helemaal naar tevredenheid gelukt. Deze gaat zeker voor de herfst/winter nog een keer gemaakt worden.
 
 

 
Vervolgens heb ik het wikkelshirt Antonella afgemaakt. Hier ben ik duidelijk minder tevreden over, maar wel een goede leer voor de volgende keer. Dit shirt viel iets kleiner uit dan dat ik had gewild, dus ook voor dit shirt geldt: eerst goed meten. Daarnaast ben ik in deze niet geheel tevreden over mijn naaikunsten, maar vind 'm niet te slecht voor het ronde archief. Lekker voor in huis, makkelijke broek eronder en klaar voor een lekkere luie dag.

Wikkelshirt Antonella

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen