Follow by Email

dinsdag 19 november 2013

Tas in de maak

De vorige keer dat ik op mijn blog een berichtje plaatste, vertelde ik over een leuk boek dat ik had gekocht met allemaal patronen van diverse soorten tassen. Met het patroon van de tas die ik in gedachten had, ging ik direct enthousiast aan de gang. Echter, ik kon de vaart er echter niet goed in krijgen en het geheel kwam dus niet vlot en soepeltjes uit mijn vingers. Zodoende bleef de tas in onderdelen op mijn werkblad op zolder liggen. Omdat ik het niet kon uitstaan dat ook dit project (net als een wit t shirt waar ik het eerder in mijn blog over had) in het ronde archief zou verdwijnen, had ik vandaag de kans om er in alle rust toch weer opnieuw mee aan de slag te gaan. 

Uiteindelijk is het gelukt om in ieder geval de buitenkant naar wens in elkaar te naaien. De foto ziet er ietwat onhandig uit, maar hoop toch dat het resultaat enigszins zichtbaar is. Voor de binnenkant (de voeringtas dus) had ik een limegroene linnen geknipt, maar niet de juiste lengte van rits erbij, dus dat wordt een retourtje naar de markt ergens deze week.











Omdat ik vanochtend toch lekker het tempo erin had wat betreft naai- en knipwerk, ben ik begonnen met het knippen van een leuke tuniek uit een Knip Mode van februari dit jaar uit onderstaande stof. Ondanks dat ik eer dit jaar heb getwijfeld of ik het lussen van kleding wel in stand wilde houden, heb ik toch besloten wel te blijven lussen, puur om het geheel er zo netjes mogelijk te kunnen verwerken. Lussen vind ik zelf echt zo'n leuke klus voor bij een kop koffie of thee bij de kachel en tv, dus wellicht heb ik vanavond al de ruimte om ermee aan de slag te gaan, ik kan niet wachten.











En nu ik toch lekker aan het werk ben, ga ik ook nog een leuk kort jasje uit een oude Knip uitknippen. heerlijk, wat kan je van lekker freubelen zo kan genieten.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen