Follow by Email

dinsdag 2 juli 2013

Het slab als kraamkado

Het slab

In een voorgaand bericht had ik al aangegeven dat ik graag een slab wilde maken als kraamkado. Flink was ik begonnen, maar kwam er al gauw achter dat het patroon welke ik gebruikt had, op poppenformaat was. Helaas, maar jammer dan. Wel wil ik m afmaken in de hoop dat ik er een poppenliefhebster blij mee kan maken. Ik ben dus gewoon opnieuw begonnen met een bij een van de buren geleende slab (die gelijk daarna de container in mocht), patroon overgenomen en ja, warempel, de slab is afgekomen. Zondag kwam ik vervolgens tot de ontdekking dat ik geen klittenband had om de slab af te maken en afgelopen maandagmiddag zou ik 'm kado doen aan een vriendin van naailes die pas is bevallen van een prachtig guppie. Tja, op de facebookpagina van vereniging Sancho gevraagd waar ik klittenband op de maandagochtend kon krijgen en diverse goede tips kwamen binnen. Bij Deen, een van de supermarkten bij ons op het dorp, toch nog wat kunnen krijgen en gauw de slab nog kunnen afmaken. Hier dus het resultaat.

 De meeste slabbers in de winkel zijn van enkele stof gemaakt, echter, ik vond 'm dubbel toch mooier en geeft ook wat meer stevigheid bij het dragen.
In een eerder bericht had ik aangegeven er ook nog de naam van de baby in mooie letters op te willen maken, maar bij gebrek aan tijd en het gebrek aan mooie letters, heb ik 'm effen gelaten.
Echter, nu ik eenmaal weet hoe ik een leuke slab kan maken gaat de volgende zeker gepimpt worden. Nu alleen nog een kwestie van leuke ideeen opdoen en kijken wat andere creatievelingen ervan maken.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen