Follow by Email

maandag 17 juni 2013

Yes, even weer lekker bloggen

UIL IN PRODUKTIE

Na een drukke anderhalve maand van vakantie met, in dit gevaal, daarbij behorend weinig creatieve impulsen, mijn verjaardag, met kindlief gezellig mee op schoolkamp (heel gezellig, maar ook heeeel vermoeiend), eindelijk weer tijd en zin om weer creatief bezig te zijn en mijn werkstukjes en ideeen te delen met een ieder die dat leuk vindt.

Om te beginnen heb ik een hele tijd geleden, op naailes, het patroon van een uil overgetekend en uitgeknipt. Het patroon komt uit de bijlage van een Knippie (ik meen van eind vorig jaar) en ik vond 'm zoooooo leuk dat 'ie toch maar eens gemaakt moest worden.





Er moet nog een vleugel onder de inmiddels opgestikte 2 vleugels, maar aangezien ik de onderste te groot vindt, zit ik dus ff te twijfelen, dus toch eerst maar eens het patroon op les weer eens checken, wellicht ligt daar de uitkomst. Mocht ik 'm toch goed hebben overgetekend, kan ik m ook met 2 vleugels zo laten. Vervolgens dus de pootjes erop naaien, de achterkant erop naaien en lekker goed opvullen met de vulling. Een leuke plek heb ik voor deze uil nog niet gevonden, maar met deze gezellige kleurtjes moet dat zeker gaan lukken.


                                                          EEN SLABBER ALS KRAAMKADO

Ook heb ik een slabber in gedachten als kraamkadootje voor iemand van naailes, die pas is bevallen van een prachtig mannetje. Het patroon heb ik kunnen vinden dankzij de goede tips van mensen die, net als ik, ook op de site van vereniging Sancho zitten en daar al hun tips, vragen, ideeen en creaties achterlaten.

De stofjes heb ik van te voren even gewasen om krimpen te voorkomen. Ook heb ik vorige week al een leuk wit met blauw geblokt biesband gekocht voor de afwerking en nu ik dus nog even geduld moet hebben met het afmaken van de uil tot de volgende naailes deze week, ga ik hier dus maar lekker mee verder. Om de slabber een extra tintje te geven, denk ik erover 'm te voorzien van de naam + geboortedatum van de nieuwe, mooie, aanwinst van mijn medeleerlinge.
Aangezien ik nog nooit eerder een slabber heb gemaakt, ben ik benieuwd hoe dit me afgaat.









VOOR RACHEL JOGGINGBROEK MAREN

Een hele poos geleden had ik al een onwijs leuk stofje op de kop getikt om daar een joggingbroek voor Rachel van te maken. Het patroon en de stof waren snel geknipt, alleen de tijd en de zin om verder te gaan met de broek, ontbrak aan alle kanten. Echter, nu met de vakantie in zicht en toch hopelijk een beetje rust in de tent, is een joggingbroek lekker makkelijk aan te trekken, makkelijk shirtje erbij en klaar is ons lieve kind, heerlijk.
Even avondje lekker rustig op de bank met een kopje thee zitten lussen en dan spoedig de naaimachine erop loslaten, ik kan niet wachten. Eindelijk kriebelen mijn vingers weer om hard aan de slag te gaan met weer wat leuke projecten.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen