Follow by Email

vrijdag 14 december 2012

Tijd maken om het een en ander af te maken

Er ligt al een hele poos een stapeltje werkstukken die afgewerkt moeten worden. Vanochtend heb ik dus maar besloten een begin te maken om zo de werkstukken af te maken en om dan weer met een gerust hart met iets nieuws te kunnen beginnen.
Ik ben begonnen met de 3 tafellopers voor de school waar onze Rachel buiten schoolvakanties om heen gaat. Ondanks dat het iets meer werk was dan verwacht, had ik de ze alle 3 vanochtend voor 12 uur klaar. De strijkbout eroverheen en gauw afleveren bij school.

Met het geruste gevoel dat ik mijn plicht voor school heb afgewerkt, ga ik verder met een hoes voor een deelmatras die onder de halfhoogslaper van Rachel ligt. Een hele poos geleden had ik voor de ene deelmatras (van Ikea) al een hoes gemaakt. De andere deelmatras bleef maar liggen, maar ook daar moet het hoes voor afgemaakt worden. En hoeveel werk kan dat nu zijn? Verstandelijk gezien niet de meest leuke klus, maar als het eenmaal af is, dan ben ik er ook wel weer blij mee.

Deze tas, waar ik tijden geleden mee ben begonnen verdient het ook om afgemaakt te worden. Mocht het lukken, ga ik ook hieraan de laatste hand leggen. Ook hiervoor geldt, net als de hoes voor de deelmatras, het een relatief kleine klus is, dus dat moet toch wel een keer afgemaakt moeten worden dacht ik zo.

Vrienden van ons worden komende maand voor het eerst opa en oma. Daar hoort natuurlijk een passend kadootje bij. De Ottobre, in dit geval die van zomer 2006 (no. 3) vind ik zelf altijd een prettig blad om leuke kleertjes voor een baby uit te halen. Aangezien ik niet weet of het een jongetje of meisje gaat worden, wil ik het een neutraal kadootje laten worden. Ik heb dus gekozen voor een simpel broekje en een leuk shirtje erbij. Of ik vanmiddag ook nog tijd ga krijgen om de patroontjes alvast uit te tekenen, weet ik niet, maar het begin is er en dat vind ik het belangrijkste.


Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen