Follow by Email

zaterdag 10 november 2012

Voorbereidingen Kerst


Aan naaien ben ik de laatste tijd bijna niet toegekomen, maar heb gelukkig wel weer wat theorie bij kunnen leren en ook dat vind ik belangrijk. Ondertussen probeer ik me wat voor te bereiden op Kerst. Normaal gesproken ben ik hier laat mee en altijd denk ik weer, jaar in jaar uit, dat ik het volgende jaar maar eens eerder moet beginnen, maar dat komt er dus nooit van. Nu doe ik er hard mijn best mee en de eerste vorderingen zijn gemaakt. Ik ben begonnen met kaarten maken en alhoewel het niet snel gaat, zijn de eerste kaarten inmiddels wel klaar.
Gelukkig heb ik nog even de tijd om er nog een stapeltje te maken, het is, merk ik nu, best een boel werk, maar ach, het resultaat mag er dan ook wel weer zijn.
Daarnaast heb ik besloten een leuke kersthanger te maken. Het idee heb ik opgedaan in de Hobbywinkel hier op het dorp (www.hobbykamer.blogspot.com) en waarempel, ook die is gelukt. Er moet alleen nog een leuk gekleurde hanger aan en deze mama kan ook daar tevreden over zijn.
Naast de kerstkaarten die ik nog op tijd af wil hebben (in ieder geval nog voor Kerst dit jaar), had ik bedacht een mooie Kerstsok voor manlief (Dave), kindlief (Rachel) en ook voor mijzelf te maken. Een aantal jaren geleden heeft Rachel van haar antie Valerie uit Wales een meest prachtige, door antie Valerie zelf geborduurde en in elkaar gezette, kerstsok gehad. En elk jaar wil ik er 1 voor ons alle 3 maken, maar tja, tijd, die krijgen we er nooit bij. Nu dus maar eens extra hard werken om het toch voor elkaar te krijgen. De stofjes ervoor heb ik al in gedachten, het patroon simpelweg overgetrokken van de sok van antie Valerie en maar gaan met die handel. Ik hoop toch zoooooooooooooooo dat ie lukken gaat zoals ik dat graag wil. Ik kijk er echt helemaal naar uit. Een foto van de kerstok van antie Valerie kan ik toch niemand ontnemen, de sok is echt zooooooooo mooi geworden, echt helemaal gewelig.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen